CLUB AKY

Bli medlem i vår kundeklubb, og tjen bonus på

alle dine kjøp!

Vi har gleden av å fortelle at vi endelig har fått vår egen kundeklubb – CLUB AKY!

Som medlem av kundeklubben ønsker vi å gi deg ekstra fordeler som takk for at du velger å handle hos oss.

Registrer deg i dag – og motta 15% bonus på ditt første kjøp!

Trykk på “bli medlem” knappen eller send “AKY” til 1910

 

Fordelen gjelder foreløpig kun i de fysiske AKY butikkene (avd. Ørsta og Ulsteinvik), men vi jobber for å på sikt kunne realisere kundeklubb også på nettbutikken

Ofte stilte spørsmål

Hva er bonus?

Bonus er pengebeløp som opptjenes som prosentvis andel av handel med registrerte betalingskort i butikker som er tilknyttet bonusprogrammet. Beløpet overføres ikke til din konto, men samles opp på “min side”, hvor den er tilgjengelig for ditt neste kjøp i AKY butikkene. Bonus kan brukes som hel- eller delbetaling ved ny handel i butikker der bonusen er opptjent

Hvilket kort må jeg bruke for å få tildelt bonus?

For å opptjene bonus må du bruke et betalingskort som du har registrert på din profil (mine kort). Dersom du har flere bankkort må du registrere kontonummeret som er tilknyttet det bankkortet du vanligvis bruker når du handler, 11 siffer på baksiden av kortet. Handel med registrerte kredittkort (Visa og Mastercard) gir også bonus. Dersom kortet ditt har kredittkortnummer på forsiden (16 siffer preget i kortet) og kontonummer (BankAxept, 11 siffer på baksiden) har du et kombinasjonskort, og dette er den vanligste korttypen i Norge. Bruker du et slikt kort må du uansett registrere kontonummeret, da betalingsterminaler først vil velge å ta betalt via kontonummeret på kortet ditt.

Er det trygt å registrere sitt kontonummer?

Ifølge datatilsynet er kontonummer ikke å regne som sensitive personopplysninger, og kan ikke misbrukes til å f.eks. ta penger fra kontoen din. Vår levrandørs bonussystem tilfredsstiller alle sikkerhetskrav og GDPR (EUs databehandlinsdirektiv).

Er det trygt å registrere sitt kredittkortnummer i bonusprogrammet?

Ja. Når du registrerer kredittkortnummer (16 siffer på forsiden av kombinasjonskort eller rent kredittkort) gjøres dette i et såkalt iframe-vindu. Dvs at du registrerer dette direkte hos Nets, som er innsamler for Visa og Mastercard.

Får jeg bonus på kontantkjøp?

Kontant betaling registreres ikke i bonusprogrammet og genererer ikke bonus.

Jeg har handlet idag og ønsker å registrere med som medlem - kan jeg få bonus på handelen jeg gjorde idag?

Ja. Dersom du registrerer deg – og betalingskortet du brukte når du handlet – innen klokken 24, vil du få bonus på handelen

Jeg ønsker å endre registrerte betalingskort. Hva gjør jeg?

For å endre registrerte betalingskort klikker du på “mine kort” i menyen på medlemssiden (klikk på linken over for å komme dit). Der kan du slette / legge til kontonummer og/eller kredittkort.

Kan jeg opptjene bonus uansett hvilken bank jeg bruker?

Ja – så lenge du har konto i en norsk bank, eller et Visa eller Mastercard kredittkort kan du opptjene bonus.

Er det mulig å registrere flere kontonummer på ett medlemskap?

Ja. Du kan registrere inntil 5 kontonummer og/eller kredittkort (Visa og Mastercard)

Når blir bonus tilgjengelig på "min side"?

Bonus tildeles normalt dagen etter gjennomført handel. Det betyr at dersom du handler på mandag-torsdag vil bonusen din normalt bli synlig på “Min side” ved lunchtider neste dag. I noen tilfeller kan det ta noe lengre tid. Handel som er gjennomført på en fredag eller lørdag vil tidligst bli synlig neste bankvirkedag – som i de fleste tilfeller vil være den påfølgende mandag.

Hvordan løser jeg ut bonus slik at jeg kan handle for den?

Det er enkelt å løse ut bonus. Klikk på “bonus” i menyen på medlemssiden (klikk på linken over for å komme dit). Du vil da se hvor mye bonus du har tilgode. Klikk på “løs ut bonus” og følg instruksjonene. Du må logge inn på din mobil når du er i butikken for å bruke din bonus.

Jeg har ikke mottatt bonus på gjennomført handel. Hva er galt?

Dersom du ikke får opp korrekt opptjent bonus på “Min side” på medlemssiden – ta kontakt med support ved å klikke på “Support” når du er logget inn på Min side. Det er ulike saker som kan føre til at du ikke har mottatt riktig bonus – eksempelvis om feil kontonummer er registrert, betalingskortet du har handlet med er registrert for sent eller lignende. Vi vil undersøke saken din så raskt vi kan og sørge for at riktig bonus blir tildelt.

Hvilken bonusprosent er det som gjelder?

Du får bonus på 4% på hver handel, i tillegg til velkomstrabatt. Rabatten kan også variere og være høyere i perioder. Dersom du klikker på menypunktet “Kvitteringer” på medlemssiden vil du finne en oversikt over alle dine kjøp og gjeldende bonus for handelen vil være synlig der.

Hvor lenge er bonusen min gyldig?

Opptjent bonus er gyldig det året den er opptjent i tillegg til ut det påfølgende kalenderåret.

Hva betyr kodeord?

Dersom du melde deg inn via SMS har du sendt kundeklubbens kodeord til 1910. Kodeordet kan også brukes dersom du vil ha informasjon via SMS. Ønsker du link  til innloggingssiden sender du kodeordet til 1910. Ønsker du å vite hvor mye bonus du har tilgode kan du sende “saldo” + kodeordet til 1910.

Hva gjør jeg om jeg har glemt passordet mitt?

På innloggingssiden inne på medlemssiden finner du en link som heter “glemt passord”. Klikk på den, fyll inn din registrerte epostadresse og klikk “send”. Et nytt passord vil da bli sendt til deg. Når du så logger inn på “Min side” kan du endre til et personlig passord der.

Jeg mottar ikke e-poster fra kundeklubben. Hva gjør jeg?

Det først du burde gjøre er å sjekke om epostene er havnet i “søppel-innboksen”. I de fleste epostlesere kan du også definere at eposter sendt fra oss ikke er spam. Du vil da motta eventuelle fremtidige eposter direkte i din innboks. Dersom du ikke finner noen eposter fra oss, kan det være at det er en feil i registrert epostadresse. Ta i så fall kontakt med support via “Min side” på medlemssiden.

Jeg ønsker å endre min registrerte e-postadresse. Hvordan gjør jeg det?

For å endre din registrerte e-postadresse klikker du på “profil” i menyen inne på medlemssiden. Der kan du endre dine personalia – som epostadresse, mobilnummer, passord, adresse etc.